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Geri

Turkish Airlines

Superbowl

Turkish Airlines was – especially to Americans – a carrier that provided flights to and from Istanbul only. To break this perception, Turkish Airlines' target was to highlight it's other destinations. 

We operated with the agency M&C Saatchi Istanbul and created real-time #superbowl questions by using Twitter’s Conversational Video Ad tool. The answer options were named after some of THY’s destinations like Cape Town, İstanbul, Dubai, Houston, Delhi, Prague, Rome and Kiev. Users were motivated to tweet with 19 different questions and afterwards were redirected to our microsite (itstimetoguest.com). Twenty people who gave a correct answer and completed a form on the microsite won a business ticket.

During #superbowl, we organically made the US Trend Topic List. 27,775 users created Conversational Cards and 25% of these people visited the microsite. 9% of the visitors completed the form. The campaign generated 49% more 'earned' media than anticipated. We are very proud to announce that Rawcut was awarded 2nd prize in the Social Media category for the Turkish Airlines Superbowl Real-Time Project.

Turkish Airlines war – besonders für Amerikaner – eine Fluggesellschaft, die nur Flüge von und nach Istanbul anbot. Um diese Wahrnehmung zu durchbrechen, war es das Ziel von Turkish Airlines ihre anderen Ziele hervorzuheben.

Wir arbeiteten mit der Agentur M&C Saatchi Istanbul zusammen und erstellten in Echtzeit #superbowl-Fragen mit Hilfe des Conversational Video Ad-Tools von Twitter. Die Antwortmöglichkeiten wurden nach einigen Reisezielen von THY wie Kapstadt, İstanbul, Dubai, Houston, Delhi, Prag, Rom und Kiew benannt. Mit 19 verschiedenen Fragen wurden User zum Twittern motiviert und anschließend auf unsere Microsite (itstimetoguest.com) weitergeleitet. Zwanzig Personen, die eine richtige Antwort gegeben und ein Formular auf der Microsite ausgefüllt haben, waren die Gewinner eines Business Tickets.

Während #superbowl haben wir es organisch auf die US-Trendthemenliste geschafft. 27.775 Benutzer erstellten Conversational Cards und 25 % dieser Personen besuchten die Microsite. 9 % der Besucher füllten das Formular aus. Die Kampagne generierte 49 % mehr 'earned' Media als erwartet. Wir sind enorm stolz darauf, dass Rawcut den 2. Preis in der Kategorie Social Media für das Turkish Airlines Superbowl Real-Time Project erhalten hat.
 

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